MY FAMILY AND FRIENDS

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket 93 96 Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket 114 113 112 111 110 109 108 107 106 105 104 103 102 101 100 99 98 97 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58 57 56 55 54 53 52 51 50 49 48 47 46 45 44 43 42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
Photobucket

Search

EMMA checkitout2u.blogspot.com. Powered by Blogger.
Photobucket
Photobucket

Followers

Friday, October 30, 2009

Sweetest Surprise! March 2008


Sedang asyik sayer meng'iron' baju tadi teringat moment masa convocation sayer hehehe~ Moment yang sangat berharga bagi saya.

Saya ke Universiti Utara Malaysia awal berbanding FAMILY, tempahan bilik beres dah~ mintak tolong somebody booking penginapan Family saya di University Inn, (16 March 2008).

My convocation diadakan di DEWAN MUADZAM SHAH [MAS], tp persiapan di dewan lain hik3, tak ingat la nama khas dewan tu~ 

Sesi ke-4, 16 March~ iaitu sesi petang.. sayer ke Dewan MAS dengan tergesa-gesa.. kelewatan sket hik3.. sesampainya sayer di hadapan dewan yang indah tersegam itu~ jubah dengan bangganya melekat di tubuh.. masa tu my bro, CHE IM ngan mak tolong pakaikan saya jubah tersebut.. hik3 CHE IM nih adalah seorang lecturer bidang matematik di Universiti Malaysia Terengganu [UMT], saya kata nak keluar awal dari dewan tapi dier tak bagi.. katanya biarlah sampai abis majlis baru keluar =(, akurlah saya hak3.

Berjalanlah saya ke dewan persiapan sebelum boleh masuk ke DEWAN MAS sementara mak ayah dan adik beradik saya menuju ke dewan MAS. Seronoknya rasanyer, tapi berdebar jugak lah sebab bimbang kasut yang sayer pakai tercabut plak masa naik pentas kah3 lawak tul la.

Masuk dewan MAS, jantung dup dap dup dap hik3, maklumlah tak biasa la katakan. Kini tibalah giliran untuk bebudak Bachelor of Multimedia [BMM].. 1st CLASS already pass, tibalah giliran IJAZAH KELAS KEDUA ATAS, huishh laju je jantung tapi tetap sengeh sampai ke telinga.. tatau la cane rupa sayer sengeh kan? buruk agaknyer.. CHE NOORAZMA BINTI CHE TAIB!! wah bestnyer nama tu, sape punya nama ntah~ klasik ke? hik3. 

Nama tu adalah nama seorang kawan mak yang mak kata bijak, so dat's la mak bagi nama tuh kat saya dengan harapan anak dier sebiijak kawannya itu.. bijak ke sayer~ macam tak aje =). Naik la saye ke pentas mengatur langkah satu demi satu, tersusun, tersopan-santun hak3 perasan la tu.. lagaknyer jalan macam gadis melayu terakhir la konon.. bukan ape, bimbang lah tersepak ke terjatuh ke.. malu maa~~ alhamdulillah berjalan lancar semuanya.. saya dianugerahi segulung ijazah dari Tun Dr. Faiz, kalo tak silap lah kan.. masa tuh, saya mendongak melihat BELIAU dengan rasa gembira sangat sampai tak tersedar saya mengukirkan senyuman yang keterlaluan hak3. 

Masa tuh semua kengkawan sayer tengok wajah sayer di skrin dgn senyuman, diorang quite jealous ngan sayer hik3.. dah ucap TERIMA KASIH, sayer mengatur langkah menuruni anak tangga untuk ke tempat duduk asal saya.. Tatkala itu MAK & AYAH berada di barisan ke-3 hadapan.. mereka menyapa saya yang sedang tersengih.. terharunya sayer, mak ayah turut gembira untuk sayer. TERIMA KASIH MAK, AYAH.. Segulung ijazah ini ku berikan untuk mu~~ I LOVE both of U.

Keluar je dari Dewan, datang lah rombongan family sayer, ramainyer hik2.. seronoknya semua datang kecuali kakak dan adik saya yang sekarang menuntut di Universiti Malaysia Sabah [UMS].. Thanks untuk semua kerana sudi datang ke convocation adik mu ini~ semua bagi bunga.. semuanya mawar fresh hik3.. bestnyer xmenang tangan nak pegang tak masuk lagi hadiah dari kengkawan..

List FAMILY yang menghadiri Convocation sayer:
1. CHE TAIB & WAN HASNAH [mak & ayah]
2. CHE HUZAINI & ISMAZAITUL AZURA
3. CHE KAMSANI & AZA AZLINA
4. CHE AZIZI & SALIHATU JAAFAR & ASLAM MUQHRIZ
5. CHE MOHD IMRAN [still single masa tu sekarang dah ada wife INTAN MAS AYU]

List FRIEND yang hadir Convocation sayer :
1. MUHAMAD FIRDAUS
2. ROSALINI AIDURA
3. MUHAMAD NAQIB
4. IDA NADIA

List COURSEMATE/FACULTYMATE yang convo sama:
1. SITI FARAH
2. NOREMI
3. MAIMUN
4. ROHAIDA
5. RIKI RISWANDI
6. SITI AKMA
7. SHARUM
8. KECIK [Khairi]
9. AE
10. HAFIZ
[dan ramai lagi lah kalo nak list kan~ yang di atas adalah geng2 sayer yang spotin' motin', tu pon tak cukup lagi]

Thanks untuk semua kengkawan dan geng2 sayer dulu~

Banyak jugak snap gambar bersama family dan kawan2.. hik3... penatnyer. Penat-penat pon sempat lg kluar ke Karnival Konvo malam tu =)

No comments: