MY FAMILY AND FRIENDS

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket 93 96 Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket 114 113 112 111 110 109 108 107 106 105 104 103 102 101 100 99 98 97 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58 57 56 55 54 53 52 51 50 49 48 47 46 45 44 43 42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
Photobucket

Search

EMMA checkitout2u.blogspot.com. Powered by Blogger.
Photobucket
Photobucket

Followers

Friday, October 19, 2012

Jangan Bersedih Duhai Hati


Di manakah semuanya di saat aku bermuram durja? Siapakah yang harus ku cari? Teman? Sudikah KAU menjadi teman hidup dan matiku? Teman untuk aku mengadu segala-galanya? Ku selalu mengharapkan kesudian KAU untuk menemani ku di setiap detik nafas ku, di setiap penjuru jasad ku dan dalam roh ku. Tetapi adakah KAU sudi menjadikan aku sebagai teman MU setelah aku membuatkan KAU marah padaku?.
 
Aku, aku adalah seorang insan yang tidak terlepas dari melakukan penganiayaan kepada diri sendiri dan mungkin juga kepada makhluk MU yang lain, sering melakukan kesilapan yang berulang kali, dan lupa untuk bersyukur atas nikmat dan kurniaan MU serta sering lalai dengan suruhan MU dan larangan MU. Aku, aku adalah manusia yang telah ditakdirkan oleh MU untuk menjadi seorang wanita. Oleh itu hanya KAU yang paling mengetahui ciptaan MU baik wanita atau lelaki, bahkan semua makhluk MU. 

“Ya Allah, sesungguhya aku malu untuk ke syurga MU
namun aku juga tidak sanggup untuk menghadapi neraka Mu,
berikan aku maghfirah MU, ampunilah dosa-dosa ku.
Sesungguhnya hanya KAU yang Maha Pengampun setiap dosa hamba MU”.

KAU lah yang menjadikan manusia sebaik-baik ciptaan MU, yang terbaik antara semua makhluk MU. KAU menciptakan Adam dan Hawa berpasangan. Sungguh sempurna aturan MU. Setiap manusia diciptakan berpasangan antara lelaki dan wanita. KAU mewujudkan perasaan kasih sayang antara Kaum Adam dan Kaum Hawa, menjadikan setiap mereka saling memerlukan antara satu sama lain, saling bergantungan untuk mewujudkan kesucian dalam hubungan tetapi berapa ramaikah antara mereka yang memanfaatkan perasaan dan hubungan ini untuk mencari keredhaan MU? 

Tidakkah mereka tahu KAU adalah tuhan mereka ‘lailahaillallah’, tiada tuhan melainkan Allah. Tuhan yang telah menciptakan mereka, menjadikan mereka sebagai pelakon yang memegang watak yang unik di pentas ini. Dan adakah aku tergolong dalam golongan mereka yang lalai? Hanya KAU yang mengetahui. Seandainya aku terlalai kepada MU oleh cinta makhluk yang lain, KAU tunjukkanlah aku jalan untuk aku kembali kepada MU, untuk aku merubah cara hidupku untuk menuju ke jalan MU.

“Ya Allah, sesungguhnya aku telah jatuh cinta kepada makhluk MU yang bergelar seorang lelaki,
aku mohon supaya KAU berkati hubungan kami.
Tetapi janganlah KAU biarkan kecintaan ku terhadap makhluk MU
melebihi kecintaan ku kepada MU,
aku mohon pada MU, ya Robb”

“Ya Allah, peliharalah hubungan kasih sayang antara kami
agar ianya tidak dinodai dengan tompok-tompok dosa.
Jadikan lah aku seorang wanita yang solehah dan taat kepada MU,
dan jika aku digelar sebagai seorang isteri di suatu masa nanti,
KAU kurniakan lah aku suami yang bijaksana dalam urusan duniawi dan ukhrawi
serta titipkan lah untuk ku dan suami ku cahaya mata yang soleh dan solehah,
penyejuk mata penawar hati.
Jadikan lah kami ibu bapa yang menyayangi dan mengasihi anak-anak kami,
peliharalah keluarga kami”

Ibu bapa selalu mendoakan kebaikan untuk anak-anak tetapi adakah anak-anak menghargai pengorbanan mereka? Doakan lah kebaikan mereka pada siang dan malam mu.

“Ya Allah, ampunilah kedua ibu bapaku dan kasihanilah mereka
sebagai mana mereka mengasihani ku semasa aku kecil sehingga ke saat ini”
~ AMIN ~

No comments: